måndag 30 november 2009

Vatten över huvudet ?


Det har varit mycket på sistone..... November är ju som bekant årets skitmånad med mörker och åter mörker. Jag hade tänkt lösa tristessen med att jobba på huset och strunta i mörkret på utsidan. Funkade bra ett tag. Jobba 7- 16 varje dag, hem och byta till arbetskläder, jobba 18-21 med huset, läsa mejlen och gå till sängs. När jag inte var hemma eller på jobbet så var jag på mc-klubben och meckade med nya ERF moppen. I måndags efter lunch så kände jag mig konstig, lättirriterad och allmänt arg. Hade lust att slå på saker som inte gjorde som jag ville, körde hem i vrede den dagen och hatade allt. Tog det lugnt hela kvällen och försökte ta det lugnt, skulle ju egentligen till tippen med gammel bråte men soffan funkade bättre. Tisdag morgon och jag intalar mig att allt är bra nu. Vantrivs på jobbet efter några timmar, börjar svära och skrika på maskinerna. Åker hem lika arg och ska bara handla lite mat på vägen hem. Kommer inte ihåg koden till bankkortet när jag ska betala. Skumt...
Fortfarande jättearg på allt, alla långsamma bilister, alla idioter, allt !
Sover 12 timmar till Onsdagen, tur att vi har stoppdagar på jobbet, hade anmält mig sjuk annars. Gör ingenting på hela dagen, känner mig slö och kass. Sover 11 timmar till Torsdag. Får kommit iväg till tippen och gör lite ärenden, tar en fika på mc-klubben men mekar ingenting med moppen. Börjar komma tillbaks till mitt gamla jag igen.

Akta er därute ! Det är lätt att komma för nära väggen. Jag vet inte hur nära jag var den förra veckan..... Och glöm inte av att kramas i trafiken :-)

Inga kommentarer: