tisdag 1 januari 2008

Intonarumori ?

Gott Nytt år alla vänner ! Och välkommen till min blogg !

Vet inte riktigt vad jag ska fylla den här bloggen med än så länge men det kommer nog bli en salig blandning av betraktelser och rena fakta om mitt liv och det som händer i det.

Har denna första dag på året lärt mig ett nytt ord som jag verkligen ska försöka lägga på minnet, nämnligen: Intonarumori . Och vad betyder då det ?
Wikipedia`s definition lyder så här: Futuristerna konstruerade så kallade oljudsmaskiner (intonarumori) som de framförde konserter med.
Skälet till att lägga detta ord på minnet kan vara att tråka div mc-kompisar som inte har fått rätt klang på ljudet från motorerna än, eller helt enkelt kör "fel" motorcyklar.

Ganska flummigt förstainlägg men jag kan försvara mig med att jag satt uppe till 04.15 inatt och filosoferade med min nya granne under påverkan av div alkoholhaltiga drycker... Sköj var det, och Fredrik & co ska ha stort tack som gjorde början på 2008 riktigt bra.

Inga kommentarer: