Möter upp ett gäng hungriga ducatister på en Indisk restaurang i Karlskoga och får ypperlig mat, service och sällskap. När vi kommer fram till banan så bestämmer vi oss för att gå ett varv för att kolla asfaltens status. Den ser kanon ut men ett helt brigad med måsar har bestämt sig för att kompanibomba valda delar av banan med flerfärgad avföring, här blir det halt och inte ens glatt....Morgonen infinner sig och molnen ser oroväckande mörka ut på vissa ställen. Första passet är regnfritt men andra och tredje passet påbörjas i lätt duggregn som dock slutar innan det hunnit börja. Resten av dagen bjuder på kanonväder och riktigt rolig körning. Dom första passen så hade jag jätteproblem med växlingarna och fick inget flyt alls, 2:an var för låg och 3:an för hög in i kurvorna och 4:an för hög på kortrakorna, det blev hård och ryckig körning. Testade framåt 4:e passet att helt enkelt köra på 3:an hela banan förutom långrakan och det gick riktigt bra! Tappade lite mot slutet på kortrakorna men fick en mycket bättre ingång i kurvorna och kunde fokusera mer på bromspunkten istället för knepiga växlingar. Slutresultatet blev nog plus minus noll men mycket bättre flyt och högre hastighet in i kurvorna vilket medförde högre varvtal och bättre vrid ur kurvan också. Rätt eller fel vet jag inte men det funkade för mig. Jag känner att jag hänger med bättre och bättre i den snabbaste gruppen och kan haka på flera väldigt erfarna förare ett tag efter dom kört om mig.
Tack till P-O och Arne för bilderna !
1 kommentar:
"Feltema"? Hahaha!
Skicka en kommentar