tisdag 15 april 2008

10 Newton !

Ringde och snackade med Patrik på Biscaya idag och skruvarna på Rosie ska inte lossna riktigt så fort som dom nu hade gjort. En rejäl ursäkt fick jag och det är jag nöjd med ! Frågade honom om det är några skruvar som brukar vibrera loss generellt på Hyprarna, men det brukar inte vara.
Fick besiktigat henne med blankt papper idag! Duktig Rosie :-) Gött att ha det gjort .

Sen så kan jag bara konstatera att det är skoj att vara motorcyklist ! Ett exempel: På vägen hem från besiktningen så ser jag precis hur färjan börjar fälla ner bommarna för att åka när jag kommer, -jag får väl vänta på nästa då, hinner jag knappt tänka förrän dom stannar i halvöppet läge och jag kan rulla in bredvid en annan motorcyklist längst bak på färjan. Tack färjekal ! Mc-snubben började genast språka med mig. Han hade en gammel honda 500 twin med motorn monterad likadant som Moto-Guzzi, aldrig sett det förut på en Honda !? Bytte några ord om allt o inget med snubben, trevligt !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Martin, kul blogg. Kom igen nu klart du ska köra ett bott rejs, som test iallafall. Behöver ju inte kosta mer än du gör det till.

hälsn Michael Herholz

hauge sa...

CX 500!!
Fanns med turbo. Lysnnar under namnet "vattenbuffel".

tjing