lördag 2 januari 2010

Nu har det vänt !

Gott Nytt År alla glada !
Idag fick jag äntligen lite gjort här hemma. Började dagen med att gå en långpromenad innan lunchen och sedan snickrade jag lite i sovrummet. Nu har jag precis varit nere i garaget och skruvat ihop Jodie till original igen. Hade en ide om att bygga en ny luftburk med ett jättefilter från DNA, men nu när hon ska säljas så får det bli någon annans bryderier.
Har börjat titta på lite olika hojar till nästa säsong och det är som vanligt inte helt enkelt att veta vad man ska ha, ständigt denna beslutsvånda !
Eftersom det antagligen blir en tur till trollstigen i Norge med Hojride så vill jag ha något ganska bekvämt att åka på. Var från början inne på en Ducati igen, antingen en monster, multistrada eller st2:a för att kunna köra lite mer med ducceklubben också. Men jag blir mer och mer tveksam till ducce igen. Lägger man samma pengar på en japansk maskin som på en Ducce så är den 5-10 år nyare och har knappt varit utanför mc affären. Att jag sedan har närmaste duccehandlare i Halmstad är ju också något som talar emot...
Dyker rätt hoj upp till våren så vet jag iofs hur det blir, hjärtat får styra !

3 kommentarer:

hauge sa...

Om det bara handlat om Norgesvängen så kan du låna pegason!

Markus sa...

Det ska inte vara lätt eller billigt att äga en Ducati.

Unknown sa...

Har du sålt din ktm 690 eller?
// David

Maila mig om du inte har..

david.hagglund@gmail.com