lördag 11 april 2009

Det närmar sig....

Bara 2 veckor kvar till första tävlingen !!!
Borde känna en viss panik men är ganska lugn, skumt !
Vad har jag glömt ? Vad ska fixas innan ?
Planering lönar sig som den kloke sade. Jag gjorde en lång lista på allt som skulle fixas direkt när jåddlarstånkan var inköpt. Denna har nu blivit avbockad i rask takt och nu är det närapå färdigt.
I förra veckan så fick jag fixat till en båt och lock till luftfiltret. Körde en sisådär 15 mil idag och båten sitter kvar :-)
Som ni ser så har jag även fått dit ett uppsamlingskärl i form av den billigaste vattenflaskan med hållare från Biltema, funkar bra !



Nästa vecka så borde däcken dyka upp hos Greven och på Fredag så åker jag till Gelleråsen för en hel Lördag med smc sporthojskurs.
Mycket nu som den upptagne sade.....

Ordförklaring för icke roadracing nördar:
Båt = Plastbytta som sitter under mc som är till för att samla upp motorolja och motordelar om motorn sprängs.
Uppsamlingskärl = Behållare som samlar upp vätska som rinner ut från tank eller kylsystem om man vurpar.
Greven = Försäljare av däck och roadracingutrustning.
Gelleråsen = Racingbana i Karlskoga.

Inga kommentarer: