onsdag 7 maj 2008

Bröderna Marx ?


Ducceklubbens forum är ju för jäkla bra ! - Lade ut en tråd och det dröjde inte länge förrän 2 stollar (David och Nicklas) hängde med på denna eskapad.
Och i Lördags så blev det alltså en liten tur ner till Falkenberg för att inspektera BOTT (Battle Of The Twins = roadracingtävling för mc med twin motorer på 748cc-1250cc) - piloterna och på vägen ner insupa lite fina kurvor och god mat.

Vi startade vid 12 -tiden från Preem Ullevi och innan dess hämtade jag upp volvo-kollegan Hanni som mer än gärna ville åka med därbak.
Turen gick över sjön Lygnern och obygderna inåt landet, vägvalet blev varierat och improviserat med allt från puckelpistväg mitt i skogen till långa svepande öppna kurvor med bara åkrar omkring.
Stannade i en s.k. håla mitt i ingenstans där vi tankade och åt på den lokala macken, mycket trevligt ställe med ok mat och grymt bra service.

Kom sen fram till räserbanan vid halv-fyratiden och gick ett varv i depån och tjötade med alla trevliga Ducatister och lite annat löst folk :-)
Starten går i Bott-racet och mullret bildar en massiv vägg som rör sig mot oss, mäktigt !
Racet flyter på bra utan några incidenter (vad vi ser iaf) förutom Herr Hernholtz som genar lite snyggt efter chikanen och drar upp ett sjysst dammoln, han fortsätter dock vidare utan problem.

När det är dags att dra hemåt så är jag rejält trött och bestämmer mig för att ta motorvägen raka vägen hem, kommer dock inte mer än 5-6 mil innan jag hinner tröttna totalt på tristessen och vi svänger av och tar kustvägen mellan Varberg och Kungsbacka istället, mycket roligare väg :-) !

En rolig dag med perfekt väder, underbart sällskap och trevliga kurvor !

Inga kommentarer: